Pengikut

Archives

Amung

Mencinta

Senin, 29 November 2010

Kan Kubuktikan Bahwa Aku
Cinta Kamu Sayang Kamu
Selalu Sampai Aku
Me-Nua Nanti

Bahagia Di Dalam Hidupku
Karena Kamu hanya Kamu
Sampai Keujung Nafasku
Dan Jantungku Berhenti

Reff :

Ku Mencintaimu Selalu
Ku Menyayangimu Selamanya

Ku Kan Bersamamu Selalu
Sampai Akhir Nyawaku

Kan Kubuktikan Bahwa Aku
Cinta Kamu Sayang Kamu
Selalu Sampai Aku
Me-Nua Nanti

aaa..aaa..aaa...aaa

Bahagia Di Hidupku
Karena Kamu hanya Kamu
Sampai Keujung Nafasku
Dan Jantungku Berhenti

ooo....ooo...ooo

Back to Reff :

Adilkah Ini Untukku

Aku memilih dia bukan karena cinta padanya
Aku memilih dia hanya karena kau tinggalkan aku
Kau tinggalkan aku disini sendiri
Aku memilih dia ...

Sejak kau khianatiku dunia seolah akan runtuh
Dengan memilih dia aku mencoba tuk lupakanmu
Tuk melupakanmu yang menyakitiku
Aku memilih dia...

Chorus:
Adilkah ini untukku atau cukup adilkah ini untuknya
Dia yang selama ini mencintaiku dengan tulus
Dan sepenuh hatinya...

Dosakah kini diriku yang tak pernah membalas arti cintanya
Karena cinta sejatiku telah menghilang
Telah habis terbawa olehmu...

Dengan memilih dia aku mencoba untuk lupakanmu
Tuk melupakanmu yang menyakitiku
Aku memilih dia ku memilih dia

Chorus 2:
Adilkah ini untukku atau cukup adilkah ini untuknya
Dia yang selama ini mencintaiku dengan tulus
Dan sepenuh hatinya...

Dosakah kini diriku yang tak pernah membalas arti cintanya
Karena cinta sejatiku telah menghilang
Telah habis terbawa olehmu...

A Lotta Love

(*)
I… I, I, I, I… Need A Lotta Love
You… You, You, You, You… Need A Lotta Love
We… We, We, We, We…
Everybody Needs… A Lotta Love
La La La La La La La

(**)

Bila… Kau Mau Percaya
Ada Lingkaran Cinta
Berputar Antara Kita
Kau Pun Harus Percaya…
Semakin Banyak Cinta…
Yang Bisa Kau Berikan
Semakin Aku Cinta…

Janganlah Kita…
Terima Cinta…
Hanya Untuk Diri Sendiri
Marilah Kita Berbalas Cinta Bersama

Aku Percaya…
(Aku Percaya)
Saat Kau Bilang…
(Saat Kau Bilang)
kau pun jatuh cinta sebanyak
kau cinta iya..iya..iya..


I, I… I, I, I… Need A Lotta Love
You, You… You, You, You… Need A Lotta Love
We, We… We All Need…
Everybody Needs… A Lotta Love
La La La La La La La (2x)

Back to : (**)

I, I, I… (I…)
You, You, You… (You…)
We, We, We… (We…)
I… I, I, I, I… A Lotta Love
You… You, You, You, You… A Lotta Love
We… We, We, We, We…

Everybody Needs… A Lotta Love

La La La La La La La
Wow Wow Wow Wow Wow Wow Wow

Back to : {*}

Laskar Cinta – Dewa 19

Minggu, 28 November 2010

Wahai jiwa-jiwa yang tenang
berhati-hatilah dirimu kepada hati-hati yang penuh kebencian yang dalam
Karena sesungguhnya iblis ada dan bersemayam di hati yang penuh dengan benci dan yang penuh dengan prasangka

Laskar cinta…
Sebarkanlah benih-benih cinta
musnahkanlah virus-virus benci
virus yang bisa rusakkan jiwa dan busukkan hati
laskar cinta…
Ajarkanlah ilmu tentang cinta
karena cinta adalah hakikat dan jalan yang terang bagi semua umat manusia

Jika kebencian meracunimu…kepada manusia lainnya
maka sesungguhnya iblis sudah berkuasa atas dirimu
maka jangan pernah berharap aku akan mengasihi menyayangi manusia-manusia
yang penuh benci seperti kamu.

Wahai jiwa-jiwa yang tenang jangan sekali-kali kamu
mencoba jadi Tuhan dengan mengadili dan menghakimi
Bahwasanya kamu memang tak punya daya dan upaya
serta kekuatan untuk menentukan kebenaran yang sejati.
Bukankah kita memang tercipta laki-laki dan wanita
dan menjadi suku-suku dan bangsa-bangsa yang pasti berbeda
Bukankah kita memang harus saling mengenal dan menghormati
bukan untuk saling bercerai-berai dan berperang angkat senjata

Lirik Lagu Hadapi Dengan Senyuman – Dewa

Hadapi dengan senyuman
Semua yang terjadi biar terjadi
Hadapi dengan tenang jiwa
Semua kan baik-baik saja
Bila ketetapan Tuhan
Sudah ditetapkan, tetaplah sudah
Tak ada yang bisa merubah
Dan takkan bisa berubah
Relakanlah saja ini
Bahwa semua yang terbaik
Terbaik untuk kita semua
Menyerahlah untuk menang

Lirik Lagu Laskar Cinta – Dewa

Wahai jiwa-jiwa yang tenang
Berhati-hatilah dirimu
Kepada hati-hati yang penuh
Dengan kebencian yang dalam
Karena sesungguhnya iblis
Ada dan bersemayam
Di hati yang penuh dengan benci
Di hati yang penuh dengan prasangka
Laskar cinta
Sebarkanlah benih-benih cinta
Musnahkanlah virus-virus benci
Virus yang bisa rusakkan jiwa
Dan busukkan hati
Laskar cinta
Ajarkanlah ilmu tentang cinta
Karena cinta adalah hakikat
Dan jalan yang terang bagi semua
Umat manusia
Jika kebencian meracunimu
Kepada manusia lainnya
Maka sesungguhnya iblis
Sudah berkuasa atas dirimu
Maka jangan pernah berharap
Aku akan mengasihi
Menyayangi manusia-manusia
Yang penuh benci seperti kamu..
Wahai jiwa jiwa yang tenang
Jangan sekali kali kamu
Mencoba jadi tuhan dengan
mengadili dan menghakimi
Bahwasanya kamu memang
tak punya daya dan upaya
Serta kekuatan untuk
menentukan kebenaran yg sejati
Bukankah kita memang
tercipta laki laki dan wanita
Dan menjadi suku-suku
dan bangsa-bangsa yang pasti berbeda
Bukankah kita memang harus saling
mengenal dan menghormati
Bukan untuk saling bercerai-berai
dan berperang angkat senjata

Lirik lagu Dewa19-Dewi

Dewi aku mohon beri kesempatan,
tuk bisa menebus dosaku kepadamu,
Maafkanlah aku yang menyakitimu,
Aku tidak pernah menyangka bisa begini,
Oh Dewi..Dengarkanlah……
Dewi..Kaulah hidupku,
Aku cinta padamu sampai mati,
Dewi.. Belah lah dadaku,
Agar kau tahu,
Agar kau mengerti…ooo..ooo….
Semua terjadi begitu saja,tak ada yang serius antara dia dan aku,
Tidak ada cinta dan tak ada hati,
Hanya kerna aku lelaki dan dia wanita,
Oh Dewi..Dengarkanlah…
Dewi..Kaulah hidupku,
Aku cinta padamu sampai mati,
Oh,Dewi..Belah lah dadaku,
Agar kau tahu,
Agar kau mengerti…ooo..ooo…..
Oh Dewi..Dengarkanlah…..,
Dewi..Kaulah hidupku,
Aku cinta padamu sampai mati,
Oh,Dewi.. Belah lah dadaku
Agar kau tahu,
Agar kau mengerti…ooo..ooo..
Dewi..Kaulah hidupku,
Aku cinta padamu sampai mati,
Oh,Dewi.. Belah lah dadaku
Agar kau tahu,
Agar kau mengerti…Ooo..Ooo..
Aku cinta padamu sampai mati,
Oh,Dewi.. Belah lah dadaku
Agar kau tahu,
Agar kau mengerti…Ooo..Ooo..

Lirik Lagu – Dua Hati Menjadi Satu – Dafi feat Gita Gunawan

Na na na na na na
Na na na na na na
Sejak melihatmu
Ku jatuh hati padamu
Saat mengenalmu
Semakin kuingin kamu
Maukah engkau menenami aku…
Korus:
Hari kuindah
Dua hari kan bersatu
Hariku indah
Dua langkah menjadi satu

Andai aku dah kamu
Bersama selalu
Na na na na na na
Na na na na na na
Saat kau menatapku
Aku jadi salah tingkah
Kau genggam tanganku
Berdebar debar jantungku
Maukah engkau menemani aku…
(kembali ke korus)
Dan bila kau tak ada
Mengapaku memikirkanmu
Apakah engkau juga memikirkan aku

Rintangan – Cindy feat Glenn Fredly

Kemesraan yang memikat hati
terbujuk hikmah di balik senyum mu
bercinta adalah satu yang sangat mudah
kasihmu padaku takkan terlupakan
berdua kita telah menjalin cerita (asmara)
sepanjang waktu yang berjalan
bersama kita telah mencoba mengharap
kehidupan dua manusia terpisah kini
oh mengapa cinta suci ini
harus terhenti meski semakin dalam
keyakinan dan keimanan mu itu
jadi rintangan walau Tuhan satu
hanya impian
maafkan daku
tetap kudamba
oh mengapa
Tuhan memisahkan kita

Lirik lagu Ingkar-Bunga Cinta Lestari

Disaat cinta tercipta
Semestinya kumerasa
Dikala hasrat mendalam
Semestinya kuberbalas
ooo ooo
Dari hati kini kusadari
Tak semestinya kuberkasih
Jika hati tak dapat berbagi
Baiknya rasa itu tersimpan dalam
Semestinya aku mencinta
Seharusnya aku menyayang
oo maafkan jika semua ini
Yang kuberikan untukmu
Dari hati kini kusadari
Tak semestinya aku berkasih
Jika hati tak dapat berbagi
Baiknya rasa itu tersimpan dalam
Semestinya aku mencinta
Seharusnya aku menyayang
ooo maafkan jika semua ini yang kuberikan untukmu
Semestinya aku mencinta
Seharusnya aku menyayang
ooo maafkan jika semua ini yang kuberikan .. oooo
Semestinya aku mencinta
Seharusnya aku menyayang
ooo maafkan jika semua ini yang kuberikan
Dari hati kini kusadari tak semestinya kuberkasih

Hakikat

Kusambut tanganmu
Di lembayung senja
Lukisan sejarah
Mengukir kulitmu
Mungkinkah terlewat
Pertemuan kali ini
Setelah terpisah
Di pintu realiti
Kepulangan semula
membuka cerita
Hujan panas sepanjang jalan
Terketar jemarimu
Melukiskan rasa
Di sejarah yang berlalu
Cahaya di mata
Tak seindah dulu
Gagah semangatmu
Dikuburi rindu
Mencari yang hilang
Dan yang lepas masa lalu
Kau sekuntum bunga
Yang semakin layu
Kalaulah ku dapat
Menyeru waktu dulu
Kuhias semula ia untukmu
Kupimpin tanganmu
Ke zaman indah syahdu
Tidaklah kau seperti hati ini

Renungkanlah – Bienda

Rasa cinta pasti ada
Pada makhluk yang bernyawa
Sejak lama sampai kini
Tetap suci dan abadi
Takkan hilang selamanya
Sampai datang akhir masa
Takkan hilang selamanya
Sampai datang akhir masa
Renungkanlah

Perasaan insan sama
Ingin cinta dan dicinta
Bukan ciptaan manusia
Tapi takdir yang kuasa
Janganlah engkau mungkiri
Segala yang TUhan beri
Rasa cinta pasti ada
Pada makluk yang bernyawa
Sejak lama sampai kini
Tetap suci dan abadi
Takkan hilang selamanya
Sampai datang akhir masa
Takkan hilang selamanya
Sampai datang akhir masa
Renungkanlah

Lirik Lagu Lets Dance Together – Melly dan BBB

Get on the dance floor
The party won’t start
If you stand still like that
Let’s dance together
Let’s party and turn off the lights

Berdiri semua
Di ruang yg redup
Bercahaya bagai kilat

Aku dan yang lain
Menikmati semua
Irama berderap kencang

Tak ada gundah
Hilang semua penat di dada
Lihat dj memainkan musik
Disko dimulai

Lirik Lagu – Iris – Awie

Dari awal dulu hingga hari ini
Aku pasti seyakinnya pasti
Kau lah satu untuk ku
Kau masih Dewi hatiku, sungguh
Biar sejuta tahun hilang di hari
Usah gusar sayang usah ragu
Aku milikmu
Cinta ku jika kau tanya pada bintang
Gemilauan sinar tak kan hilang
Akan aku sinari duniamu
Moga terpadam sangsi mu oh
Cintaku jika kau lihat tingginya awan
Tak kan tercakar tinggi cintaku
Hanya hati ku tahu apa mahuku
Kan dunia ku pastinya milikmu
Hingga ke akhir hayatku
Kau masih ku cintai, sungguh
Dari hari pertama kau ku nikahi
Aku pasti seyakinya pasti
Engkau milik ku

Mata Hati Jiwa – Awie

Maafkan aku mengganggumu
Cuma ku ingin kau tahu
Ruangan dihatiku hanyalah untukmu
Hari hari ku yang berlalu
Riang ceria kernamu
Mana adanya aku pasti ada kamu
Andainya engkau tahu perasan hatiku
Pastinya kau kan tersenyum diwaktu manis harimu
Biarkan biarlah tau teguh auranya kerana kamu
Kau sentiasa berada di mataku, hati dan jiwa
Maafkan aku mengganggumu
Dilewat malam malam mu
Inginku temanimu sebelum lenamu
Izinkan aku dekatimu
Inginku tawan cintamu
Agar dapat ku jadi dewata hatimu

Lirik Lagu – Dua Hati Menjadi Satu – Dafi feat Gita Gunawan

Na na na na na na
Na na na na na na
Sejak melihatmu
Ku jatuh hati padamu
Saat mengenalmu
Semakin kuingin kamu
Maukah engkau menenami aku…
Korus:
Hari kuindah
Dua hari kan bersatu
Hariku indah
Dua langkah menjadi satu

Andai aku dah kamu
Bersama selalu
Na na na na na na
Na na na na na na
Saat kau menatapku
Aku jadi salah tingkah
Kau genggam tanganku
Berdebar debar jantungku
Maukah engkau menemani aku…
(kembali ke korus)
Dan bila kau tak ada
Mengapaku memikirkanmu
Apakah engkau juga memikirkan aku

Bila Aku Sudah Tiada – Hujan

Bila, aku sudah tiada
Simpan semua lagu ku
Jangan di tangis selalu
Mungkin, itu sementara
Bila jumpa pengganti ku
jangan di lupakan aku
Pagi itu indah seperti biasa
Tidur yang lena terhenti di sana
Layap kuyu masih tak terdaya
Bukalah tingkap mu
Curahkan cahaya
Siapa yang sangka
Bila tiba masa kita
Untuk pergi selamanya

Takkan terduga
Jika saat ni
Tuhan tentukan
Aku lah orangnya
Gelak tawa tangisan yang hiba
Kenangan kita masa di dunia
Alangkah indahnya jika
Kita mampu hidup selamanya

Lirik Lagu Kagen Band – Dengar dan Rasakan

Biarlah sendiri, biar ku pahami
Hadirku di sini buat kau bersedih
Biarlah kecewa, biar ku terluka
Biar ku tercela, asal kau bahagia
Seringku berjanji, namun ku ingkari
Seringku berdusta, aku tak setia
Lelahku melangkah sesat tanpa arah
Mencari pelita, sebuah cahya cinta
Cobalah kau rasakan
Akan hasil karya ciptaku
Cobalah kau dengarkan
Sebuah lagu maaf untukmu
Cobalah kau rasakan
Panggilan di dalam hatiku
Cobalah kau terbangkan
Dua sayap pada pundakmu
[2x]
Cobalah kau rasakan
Akan hasil karya ciptaku
Cobalah kau dengarkan
Sebuah lagu maaf untukmu

Lirik Lagu Kagen Band – Dengar dan Rasakan

Biarlah sendiri, biar ku pahami
Hadirku di sini buat kau bersedih
Biarlah kecewa, biar ku terluka
Biar ku tercela, asal kau bahagia
Seringku berjanji, namun ku ingkari
Seringku berdusta, aku tak setia
Lelahku melangkah sesat tanpa arah
Mencari pelita, sebuah cahya cinta
Cobalah kau rasakan
Akan hasil karya ciptaku
Cobalah kau dengarkan
Sebuah lagu maaf untukmu
Cobalah kau rasakan
Panggilan di dalam hatiku
Cobalah kau terbangkan
Dua sayap pada pundakmu
[2x]
Cobalah kau rasakan
Akan hasil karya ciptaku
Cobalah kau dengarkan
Sebuah lagu maaf untukmu

Lirik Lagu Gadis Malam – Java Jive

Gadis malam berjalan pelan
Adakah tujuan kemana langkahnya
Dan seorang pria melirik cepat
Menahan sang dara hasrat pun bicara
Sudut yang ada di hening malam
Jadi satu saksi haramnya transaksi
Deru nafas memacu di dalam ruang
Seiring hasrat manusia oh
Gelap melanda jiwa
Dan mereka terlena oh begitu cepat
Dosa itu terbuat

Jari yang lentik lemah meraih
Setumpuk uang kertas dan pergi bergegas
Malam meninggi langkah sang gadis
Pelan dan menghilang di pekatnya malam
Hai gadis malam adakah telintas
Tuk kembali pulang
Ke dunia yang hilang

Lirik Lagu Aspalela – Saiful Apek

Ingat tak lagi janji kita dulu aspalela
Kau dan aku akan bersama sampai ke akhir jua
Tapi sayang janji itu dirampas orang ketiga
Oh aspalela jangan buat ku kecewa

Sampai hati kau pergi kepadanya
Makan hatiku bila kau berkata
Patah hati dengan hubungan kita
Hancur hatiku aspalela
Terpisah kerna terpaksa akur desakan keluarga
Ku sedar bukan kehendakmu tapi apakan daya
Adakah lagi harapan untuk kita bersama
Oh aspalela apa syarat pun ku terima
Sampai hati kau pergi kepadanya
Makan hatiku bila kau berkata
Patah hati dengan hubungan kita
Hancur hatiku Aspalela
Oh Lela Lela Lela Lela
Oh oh oh oh Lela Lela Lela
Oh oh Lela Lela Lela
Oh oh oh oh Lela Lela Lela
Adakah lagi peluang kita bersama
Oh aspalela jangan tinggalkan ku sayang
Sampai hati kau pergi kepadanya
Makan hatiku bila kau berkata
Patah hati dengan hubungan kita
Hancur hatiku aspalela
Lela Lela … Lela Lela Lela
Lela Lela … Lela Lela Lela
Lela Lela … Lela Lela Lela
Lela Lela … Lela Lela Lela
Lela Lela Aspalela

Lirik Lagu Sembunyi – Misha ft Andy Floppy

Misha feat Andy Floppy
Sembunyi
Percikan sinar matamu singgah di hati
Bergetar bibirku bisu sukar mengerti
Pantasnya diri tertawan
Tak sempat berkelip aku kau punya
Biarpun mengutus ilham menuju jiwa
Teguhmu suatu raga melamar rasa
Biar pun kita mencuba
Sembunyi .. namunkan terlihat
Yang jelas di wajah
Kata memang sarat merasakan cinta
Bagaikan bintang di malam
Cerah beri cahaya
Tak terhalang menyinari segala
Bertentang mata sebentar
Dihanyut angan
Tersentap lalu ku sedar diperhatikan
Sedangnya diri terasa ke mana
Renungan aku nak alih
Bertentang mata sebentar
Dihayut angan
Tersentap lalu ku sedar diperhatikan
Sedangnya diri terrasa ke mana
Renungan aku nak alih
Sembunyi ….namunkan terlihat
Yang jelas di wajah
Kita sememangnya sarat
Merasakan cinta
Bagaikan bintang di malam
Cerah beri cahaya
Tak terhalang menyinari segala
Walau kita cuba sembunyi
Namun terlihat segalanya yang
Tersimpan di hati
Bintang-bintang di malam
Cerah beri cahaya
Tak terhalang menyinari segala
Walau kita cuba sembunyi
Namun terlihat segalanya yang
Tersimpan di hati

Lirik Lagu – Cinta – Amy Mastura

Jika ditanya tentang cinta
Macam-macamlah jawapannya
Ada cinta yang bawa ceria
Ada cinta yang sanggup merana
Sanggup berkorban apa saja
Hilang kawan hilang keluarga
Lebih baik cinta pada yang Esa
Tentunya kitakan selamat selamanya
Hidup ini penuh pancaroba
Kiri kanan masalah saja
Janganlah derita kerana cinta
Kerna cinta bahagia
Kalau benar cinta itu buta
Siapakah jadi bangsanya ?
Kalau cinta itu cinta setia
Nangis ketawa sama hahaha
Kalau kita boleh beli cinta
Berapa pula harganya ?
Alangkah indah kita dicinta
Kerana hidup kita lebih bahagia

Nurul Iman – Amar

Rindu kekasih yang syahdu nian
Bertemankan kau di kamar hati
Nurul Iman oh dikau penyeri
Kegelapan di kala mencari
Gemersik alunan cinta berputik
Mengharap persimpangan idaman hati
Memenuhi fitrah insan sejati
Keayuan anugerah Illahi
Nama yang terukir dipohonan suci
Bernaung sebuah keikhlasan
Engkau tersenyum ceria ku
Keharuan
Dan bersemi cinta selama-lamanya
Dia milik insan yang mendamba
Kebahagiaan
Sebelum sesudahnya tercapai
Impian murni
Kekasih hati cinta yang diredhai
Ucapkanlah kalimah yang ku rindu

Lirik Lagu -Altimet feat Adeep Fabulous Cats – Chantek

Hey wanita
Gembira dapat berjumpa
Teringat kembali kali pertama kita bersua
Ingat bila kita bersepatu serupa
Tak lama dahulu jangan kau kata kau dah lupa
Kau bersama kawan-kawan muda yang nyata
Kau paling menyerlah di antara mereka
Rambut hitam warna cokelat anak mata
Membuat aku kurang fasih bila bicara

Apakata kita ambil sedikit masa
Untuk mengenali sesama kita dengan lanjutnya
Dan jika kau rasa apa yang ku rasa
Ayuh kita ke bab kedua dan seterusnya
Chantek
Dirimu buat ku tertarik
Menghilang segala prasangka
Di jiwa
Oh chantek
Sungguh aku cinta kamu
Dia..
Pandai menjaga hati ayah dan ibunya
Kelakuannya sama dengan orang tuaku juga
Dia..
Bisa cipta yg gula dari yang cuka
Pandai menukar yg duka kepada suka
Dia..
Bijak mengatur acara dan juga masa
Cekap memasak garam gula secukup rasa
Dia..
Pandai menjaga harta dan juga duitnya
Tetap anggun tanpa mendedahkan kulitnya
Dia..
Setia pada Yang Esa satu-satunya
Memenuhi tanggungjawab 5 waktunya
Dia..
Punya tempat dalam rancangan yg ku rangka
Tak usah lengah
Ayuh kita berumah tangga
Chantek…
Sechantek suria menyinar
Seindah bunga yang di taman..mekar
Chantek…
Dirimu buat ku tertarik..
Menghilang segala prasangka
Di jiwa…
Ohh chantek
Sungguh aku cinta kamu
Aku..
Melihat kita bersama di hari tua
Dia..
Masih satu tiada empat tiga atau dua
Dan walaupun kau sudah kepudaran rupa
Kau tetap cantik padaku aku tak lupa
Kita bersama di anjung luangkan masa
Kewangan kita merdeka mampu bersara
Hasil usaha kita dari masa dahulu
Cukup untuk mengisi perut anak dan cucu
Hidup santai tak perlu terburu-buru
Punya masa kerja ibadah dan juga ilmu
Anak kita dan ayahya semua sebulu
Aku bilang kau chantek dan mereka setuju
Chantek..
Sechantek suria menyinar
Seindah bunga yang di taman..mekar
Chantek
Dirimu buat ku tertarik..
Menghilang segala prasangka di jiwa
Oh chantek…
Sungguh aku cinta kamu

Lirik Lagu – Sayang Sayang – Aliff Aziz

Sayang, sayang, sayang
Kamu dah berpunya
Tertutup sudah bagiku kesempatan
Dan bukan gayaku
Rebut pacar orang
Meski hati tulus
Cerita berakhir tak senang
Aku tahu akan sulit bagiku
Mencari-cari pengganti dirimu
Tapi bagi lelaki macam aku
Tak mau berakhir kerna begitu
Jauh di dasar hatiku
Inginku teriak
Aku cinta kamu!

Sayang, sayang, sayang
Kamu dah berpunya
Tertutup sudah bagiku kesempatan
Dan bukan gayaku rebut pacar orang
Meski hati tulus
Cerita berakhir tak senang
Tak mungkin, tak mungkin
Aku menyerah hanya kerna tak dapatkan kamu
Meski jauh di dasar hatiku
Ingin ku teriak
Aku cinta kamu!
Sayang, sayang, sayang
Kamu dah berpunya
Tertutup sudah bagiku kesempatan
Dan bukan gayaku
Rebut pacar orang
Meski hati tulus cerita berakhir tak senang
Sayang, sayang, sayang
Kamu dah berpunya
Tertutup sudah bagiku kesempatan
Dan bukan gayaku
Rebut pacar orang
Meski hati tulus
Cerita berakhir tak senang
Cerita berakhir tak senang

Lirik Lagu Bengang – Akim AF7

Aku bosan dengan cintamu
Aku rasa buang masa
Kau selalu mendustakan cintaku
Aku fikir kau tak searus
Biarkan ku beralih
Biarkan diriku terus bersendiri
Ku tak sanggup engkau setia
Walau jasad dan juga nyawa
Sebagai tanda cintamu padaku katamu
Tak mungkin ku percaya
Kata-kata yang penuh dusta
Hanyalah bibir berkata
Yang memilukan
Menambah bengang rasa hampa
Terus hingga diriku terasa
Cukup berkali kau berkata
Jangan diulang lagi dusta
Jangan kau pujuk hati yang terluka
Tak mungkin akan ku kembali
Jika janji sekadar mimpi
Tak mungkin aku sanggup bersama denganmu
(Ulang)

Lirik Lagu – Hanya Kau Yang Mampu – Aizat

Ku cuba redakan relung hari
Bayangamu yg berlalu pergi
Terlukis di dalam kenangan
Bebas bermain di hatiku
Cerita tentang masa lalu
Cerita tentang kau dan aku
Kini tinggal hanya kenangan
Kau abadi di dalam hatiku
Harusnya takkan ku biarkan engkau pergi
Membuat ku terpuruk rasa ingin mati
Derita yang mendera kapan akan berakhir
Hanya engkau yang mampu taklukkan hatiku

Cerita tentang masa lalu
Cerita tentang kau dan aku
Kini tinggal hanya kenangan
Kau abadi di dalam hatiku
Harusnya takkan ku biarkan engkau pergi
Membuat ku terpuruk rasa ingin mati
Derita yang mendera kapan akan berakhir
Hanya engkau yang mampu taklukkan hatiku
Aku cinta oooohhhhhh….
Aku cinta ooooooo…..
Aku cinta oooohhhhhh….
Aku cinta ooooooo…..
Harusnya takkan ku biarkan engkau pergi
Membuat ku terpuruk rasa ingin mati
Derita yang mendera kapan akan berakhir
Hanya engkau yang mampu taklukkan hatiku
Aku cinta oooohhhhhh….
Aku cinta ooooooo…..
Aku cinta oooohhhhhh….
Aku cinta ooooooo…..
Hanya engkau yang mampu taklukkan hatiku
Oooooooooo….

Lirik Lagu Aizat – Kau Aku

Kau dan aku ,adalah satu
Tak kira apa
Segala rintihan aku ,engkau selalu ada
Biar kata memisah kita
Biarkan saja
Kerana terbiasa
Mengejar mimpi ,yang pasti akan aku
Sentiasa merasa kehilanganmu
Ku akan tunggu saat bertemu
Tiada henti
Walau dimana kita berdiri
Di dalam dunia ini
Biar sampai akhirnya nanti
Semua tak terang di mataku ,walau warnanya menyala
Ingin merasa namun aku takkan cuba
Biar kata memisah kita
Biarkan saja
Kerana terbiasa
Ooohhh….
Mengejar mimpi ,yang pasti akan aku
Sentiasa merasa kehilanganmu
Ku akan tunggu saat bertemu
Tiada henti
Walau dimana kita berdiri
Di dalam dunia ini
Biar sampai akhirnya nanti
Biar sampai akhirnya nanti
Ooohhh..Oohhh..Ooohhh…

Lirik Lagu 2X5-Ahli fiqir

Kali Bagi Tolak Campur
Habislah geli kerana geletek
Hilanglah resah kerana biasa
Kerana telah terbiasa
Geli dan resah tidak lagi terasa
Semut di seberang lautan
Kau nampak
Bila gajah di depan mata
Kau buta
Lebih sudu dari lauk
Lebih tunjuk dari tengok
Lebih diri dari duduk
Lebih cawan dari mangkuk
Berkata-kata jangan lupa
Banyak yang bertukang di mata dan Mulut
Sedikit sahaja yang
Menukang di tangan
Bangkai gajah busuk di hutan
Hendak di tanam
Pekong di kaki sendiri dibiaskan
Busuk oh.. Kurap, kudis, nanah, kayap.. ii..
Dua kali lima sepuluh
Lima kali dua sepuluh
Lapan campur dua sepuluh
Dua campur lapan sepuluh
Sama pandai sama bodoh
Sama lawa sama hodoh
Sama cerdik sama belok
Sama tepok sama bongkok
Duduk diam tunggu dulu
Kunci mulut nanti dulu
Sebelum kau berbicara
Sebelum kau nak berkata
Cermin dulu hujung rambut
Hingga ke hujung hujung kuku kakimu
Kurangkan lada kurang pedasnya
Kurangkan rempah kurang panasnya
Kurangkan lebah kurang sengatnya
Kurangkan cakap kurang silapnya
Dan membisu takut takut
Nana tahu silap hari
Silap bulan lambat laun
Silap tahun kau menjadi
Dua kali lima sepuluh
Lima kali dua sepuluh
Lapan campur dua sepuluh
Dua campur lapan sepuluh
Sama pandai sama bodoh
Sama lawa sama hodoh
Sama cerdik sama belok
Sama tepok sama bongkok
Jangan cakap lepas
Biar pandai beralas
Ada ubi ada batas
Ada hari kami balas
Kiramu hanya bias
Cecamu cuma tempias
Hari ini kami berkias
Esok lusa kami mengganas
Jangan suka jaga tepi kain orang lain
Kain sendiri yang terlondeh
Kata dulang paku serpih
Kata orang dia yang lebih
Ada orang suka menerima
Tapi tidak suka menderma
Ada orang suka menderma
Tapi diharap dibalikkan semula
Dua kali lima sepuluh
Lima kali dua sepuluh
Lapan campur dua sepuluh
Dua campur lapan sepuluh
Sama pandai sama bodoh
Sama lawa sama hodoh
Sama cerdik sama belok
Sama tepok sama bongkok
Dua kali lima sepuluh
Lima kali dua sepuluh
Lapan campur dua sepuluh
Dua campur lapan sepuluh
Sama pandai sama bodoh
Sama lawa sama hodoh
Sama cerdik sama belok
Sama tepok sama bongkok

Bukan Milikmu Lagi – Agnes Monica

Takkan bisa diriku
Seperti yang kau mau
Karna diriku bukan milikmu lagi
Heyya..hey..yah..
Yang takkan pernah terhapus
dan tak terlupakan
Dari dirimu
Lelaki yang pernah bersamaku
dan mencintaiku sepenuh hatimu
Tapi ternyata kau pergi
tinggalkan diriku
Cinta dan sluruh mimpiku
Reff :
Kau takkan bisa jadikan diriku
seperti yang kau mau
Karna ku bukan milikmu
Aku adalah wanita yang pernah
kau sakiti, tapi kau tahu
ku bukan milikmu lagi
(ku bukan milikmu lagi)
Takkan bisa diriku
Seperti yang kau mau
Takkan pernah kusesali
Dan aku ragukan keputusan ini
Sebab hidup takkan berhenti sampai disini
Hanya karna dirimu
Tapi ternyata kau pergi
tinggalkan diriku cintaku
dan sluruh mimpiku

Tak Ada Logika – Agnes Monica

Karna aku tak tahu
Kau sudah ada yang punya
Atau bisikan cinta
Ku tahu engkau berdusta
Namun ku tak mau mengerti
Selama kau masih bersamaku
Karna ku suka
Ku butuh cinta yang pernah hilang dariku
Cinta ini kadang-kadang tak ada logika
Bersih smua hasrat dalam hati
Ku hanya ingin dapat memiliki
Dirimu hanya untuk sesaat
Karna aku tak tahu
Kau sudah ada yang punya
Karna kau telah bisikkan cintamu padaku
Ku tahu kau telah berdusta

Lirik Lagu Matahariku-Agnes Monica

Tertutup sudah pintu .. pintu hatiku
Yang pernah dibuka waktu hanya untukmu
Kini kau pergi dari hidupku
Kuharus relakanmu walau aku tak mau
Berjuta warna pelangi didalam hati
Sejenak luluh bergening menjauh pergi
Takada lagi cahaya suci
Semua nada beranjak aku terdiam sepi
Dengarlah matahariku suara tangisanku
Kubersedih kerna panah cinta menusuk jantungku
Ucapkan matahariku puisi tentang hidupku
Tentangku yang tak mampu menaklukan waktu
Berjuta warna pelangi didalam hati
Sejenak luluh bergening menjauh pergi
Takada lagi cahaya suci
Semua nada beranjak aku terdiam sepi

Ku Bertanya – Adam

Adakah diriku kau tak perlu lagi?
Adakah cintaku kau tak perlu lagi?
Adakah dirimu dah berubah hati terhadap diriku.
Adakah insan lain bertakhta di hatimu
Hinggakan dirimu mengubah cintamu
Manakah cintamu yang kau beri dulu kepada
diriku..
Kau pernah berkata cintamu adalah untuk
selama-lamanya
Bulan menjadi saksi pada malam itu
kau kata kau cinta.
Sayangku dengarlah rintihan hatiku
Ingin kau kembali seperti dahulu
Kenangan di jiwa membuatku rindu kepada dirimu.
Kau pernah berkata cintamu adalah untuk
selama-lamanya
Bulan menjadi saksi pada malam itu
kau kata kau cinta
Kiranya diriku kau tak perlu lagi
Simpanlah kenangan cinta kita dihati
Walaupun ku sukar,ku akur kali ini
Biarlah ku pergi
Maafkan ku bertanya…..

Jatuh – Adam

Di manakah pemandangan terindah di dunia?
Puas ku cari setelah jauh melangkah
Hingga takdir menyuluh ke arah mu
Ku temu pemandangan itu terlakar di wajahmu
Dengan setiap renungan
Terpesona ku rasakan
Dengan setiap belaianmu hati makin tersentuh
Oh kasih, oh kasih
Ku berterima kasih
Padamu kerana menyempurnai hidupku
Dan sakit dah sungguh aku asyik terjatuh
Jatuh cinta dengan kamu
Dalam berjuta-jutaan lagu
Tiada satupun dapat menenteramkan kalbu
Melainkan bila kau menyebut
Ke telinga bahawa kau juga sayang padaku
Dengan setiap lafaz kata
Harapan makin menyinar
Untuk kita bersama membina hidup bahagia
Oh kasih, oh kasih
Ku berterima kasih
Padamu kerana menyempurnai hidupku
Dan sakit dah sungguh aku asyik terjatuh
Jatuh cinta dengan kamu
Ku rasa setuah-tuah manusia
Nikmati hidup dengan wanita yang ku cinta
Oh kasih, oh kasih
Ku berterima kasih
Padamu kerana menyempurnai hidupku
Dan sakit dah sungguh aku asyik terjatuh
Jatuh cinta dengan kamu

Lirik Lagu – Adam AF2 – Joget Lambak

Di sini ingin mengajak di sana
Untuk menari bersama
Kalau tak tahu biarkan kutunjuk
Dapatlah sama-sama ikut
Joget lambak!
Mari tuan-tuan dan puan-puan
Jangan malu jangan segan
Ikut langkah gerakkan badan
Mari berjoget
Cik adik dan cik abang
Ikut rentak berkumandang
Hati gembira rasa riang
Mari berjoget
Huh…hooo
Hidup riang hati pun pasti senang
Mula terang dada pun terasa lapang
Nanti rugi kalau ada ketinggalan
Dibelenggu kesunyian
Mari hai saudara dan juga saudari
Ikutlah tarian ini
Kalau dah tahu sudilah tunjukkan
Agar dapat beri bimbingan
Ulang
yeah, yeah, yeah
mari mari jom menari nari
tulenan asli bukan cetak rompak
adunan terkini ala joget lambak
bukannya cha cha bukannya mamba
dengarkan rebana dipukul ikut tempo
tema masa kini penjana budaya lama
jangan dengar saja ayuh \’nari sama
halusi tangan lenggangkan badan
huu……..
Ulang

My Heart – Irwansyah feat Acha Septriasa

Disini kau dan aku
Terbiasa bersama
Menjalani kasih sayang
Bahagia kudenganmu
Pernahkah kau menguntai
Hari paling indah
Ku ukir nama kita berdua
Di sini surga kita
Bila kita mencintai yg lain
Mungkin kah hati ini akan tegar
Sebisa mungkin tak akan pernah
Sayang ku akan hilang

If u love somebody
Could we be this strong
I will fight to win
Our love will conquer all
Wouldn’t risk my love
Even just one night
Our love will stay in my heart
My heart
Pernahkah kau menguntai
Hari paling indah
Ku ukir nama kita berdua
Disini surga kita
Bila kita mencintai yg lain
Mungkin kah hati ini akan tegar
Sebisa mungkin tak akan pernah
Sayang ku akan hilang
Bila kita mencintai yg lain
Mungkin kah hati ini akan tegar
Sebisa mungkin tak akan pernah
Sayang ku akan hilang
If u love somebody
Could we be this strong
I will fight to win
Our love will conquer all
Wouldn’t risk my love
Even just one night
Our love will stay in my heart

Lirik lagu-Acha Septriasa

Ucapkanlah kasih
Satu kata yang kunantikan
Sebab ku tak mampu membaca matamu
Mendengar bisikmu
Nyanyikanlah kasih
Senandung kata hatimu
Sebab ku tak sanggup
Mengartikan getar ini
Sebab ku meragu pada dirimu
Mengapa berat ungkapkan cinta
Padahal ia ada dalam rinai hujan
Dalam terang bulan juga dalam shedu sedang
Mengapa sulit mengaku cinta padahal ia terasa
Dalam rindu dendam hening malam cinta terasa ada

Lirik lagu Acha Septriasa-Cinta(OST Love is Cinta)

Percayakah dirimu
Pada keindahan cinta
Yang membuat jiwa ini
Merona jingga
Percayakah dirimu
Pada kekuatan cinta
Yang memberi kita waktu
Untuk bersama lagi
Karena cinta ku ada di sini
Jumpai dirimu walau sebentar saja
Terbanglah bersama diriku
Menuju langit biru
Teriakan kata cintamu
Sedahsyat halilintar
Melayanglah bersama diriku
Melintasi samudera
Tarikanlah tarian cintamu
Seindah gelombang